http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

tisdag 5 januari 2016

Ändrade livsförhållanden, ändrade förutsättningar



Som förälder där min underbara dotter är hos mig varannan vecka gäller det att planera och effektivisera vardagen. Jag skulle kunna "välja" och se misslyckandet i att jag bara kommer få ta del av halva Novas uppväxt räknat från den 15:e april förra året då jag (och Nova varannan vecka) flyttade in i min lägenhet i Nacka och fantastiska Järla Sjö.

Men jag väljer istället att se den personliga utvecklingen inom mig själv, allt jag tagit mig igenom där fokus ALLTID och HELA TIDEN varit på min och Novas allmänna hälsa. Idag skulle jag säga att vi mår bättre än någonsin där helheten numera också innebär att ha den underbara Theresia i vårt liv. Theresia är för mig en oerhört viktig faktor till att jag ska tro på mig själv och fullfölja mina drömmar. Hon peppar mig och ställer upp för mig i det jag kämpar för och det är helt fantasiskt att vi nu bor under samma tak. Jag skulle vilja påstå att hon är helt avgörande för hur jag klarar av att hantera saker i min/vår vardag. Tack Theresia, jag älskar dig...verkligen!


Utefter förutsättningar 

Som jag skrev har jag min dotter varannan vecka. I kombination med att arbeta heltid, vara sponsrad atlet för Swedish Supplements samt en del andra sidoprojekt kan detta bli ett pussel. Dock aldrig på det sättet att det ska gå ut över min dotter. Jag är tacksam att hon ser min satsning, att "pappa ska tävla", som ett äventyr hon också. Hon följer gladeligen med när det vankas träning för mig och detta har jag mycket att tacka personerna för i barnpassning på SATS Sickla. Dom gör Novas vistelse där lustfylld varpå jag med gått samvete kan genomföra mina pass.



Ja, ibland hinner jag inte med det jag ska/vill och då är det planering och prioritering som kommer in. Jag har mitt träningsschema som jag fått från Law Shala som jag behöver följa så mycket jag kan, och i somliga fall blir det till att genomföra resten av passet hemma på kvällskvisten. Detta görs när Nova gått och lagt sig. Det är ofta cardio och mage som blir lämpligast att göra hemma. Cardio på en motionscykel och mage finns det en uppsjö övningar för med enklare verktyg eller det egna kroppen.

Jag vet att jag inte är ensam om denna situation och jag vet också att jag från många ofta för höra det man känner att man inte kan göra. Jag menar på att fokus istället bör ligga på det som kan göras. 

Med en positiv inställning är chansen större att saker blir därefter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar