http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

tisdag 29 december 2015

Tullinge Hälsokälla - Stötvågsbehandling nummer två

Igår är det precis en vecka sedan jag inledde min diet för att forma kroppen till något som jag är övertygad om kommer att bli till mitt livs form. Som jag nämnde i förra inlägget är det Better Bodies Challenge som äger rum den 5:e mars, en tävling som blir min debut i Men´s Physigue.

Mycket handlar om kost och träning, men det är lätt att glömma bort andra aspekter kopplat till kroppen och dess förmåga att prestera på topp.

Just nu har jag (tillsammans med en skadad minisk i vänster knä) en tennisarmbåge som spökar och en skuldra som behöver tas om hand om. Detta får jag den bästa möjliga hjälpen med genom Tullinge Hälsokälla och Anna Ericsson som driver detta härliga ställe. Det är tydligt när man kliver över tröskeln att det är just en "hälsokälla" som bedrivs. Vidare vill jag återigen lyfta att jag är väldigt imponerad över Annas förmåga att hitta punkterna/områden som behöver behandlas. Hon är legitimerad naprapat, en utbildning som jag tycker gör sig otroligt bra och nyttig tillsammans med det intresse hon besitter för området.


Stötvågsbehandling

Rygg och nacke tas om hand om, men det är ändå stötvågsbehandlingen jag vill lyfta här. Stötvågsbehandlingen äger rum med ca en veckas mellanrum, och jag har nu genomfört två stycken. För att gå in lite på vad detta är har jag valt att bifoga texten/bilden nedan som är hämtad från www.tennisarmbage.com :
Redan efter första behandlingen kände jag en markant förbättring i armbågen. Och det går åt samma håll nu efter två behandlingar, dvs det känna ännu bättre än efter första behandlingen.


Behandlingen går att tillämpa på många andra områden, och är du boende i Stockholm rekommenderar jag dig verkligen att kontakta Tullinge Hälsokälla för att utveckla din hälsostatus överlag.

Nästa behandling för mig är redan bokad. Den 11:e januari blir det ytterligare ett besök sim kommer hjälpa mig att nå dit jag så gärna vill nå. Tack Theresia för stödet och tack Anna på Tullinge Hälsokälla!

/Dave

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar