http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

onsdag 23 december 2015

Better Bodies Challenge 2016 - Debut

Nu kommer jag äntligen med lite uppdatering kring mitt mål som blivit från "Satsning 2015" till "Satsning 2016". Orsakerna till denna omplanering innefattar faktorer som är väldigt svåra att förutse. Väldigt kortfattat har mitt liv helt enkelt tagit en annan väg. Jag har haft och har människor vid min sida som visat förståelse och stöttat mig i min situation. En situation och en period fylld av prövningar som jag vill mena på bara gjort mig starkare.


Debut i Men's Physique


Så, den 5:e mars 2016 är det alltså Better Bodies Challenge. En nystartad tävling som skapat ett ypperligt tillfälle för mig att debutera i. Det är ypperligt dels för att det ligger rätt i tiden men också för att det här finns olika klasser i Men's Physique. En av dessa heter Men's Physique Beginners, och det är ju precis det jag är, en "befinner" inom detta tävlande. Tävlingen är hur som helst lokaliserad i Stockholm vilket också kan vara gynnsamt då jag själv bor där.


Fysisk status

Just nu är jag två dagar in i deffen. Deffen är något som jag fullkomligt älskar och har väntat länge på. Jag har under en ganska lång tid varit utanför min "Comfort Zone" vilket jag är när min vikt ligger mellan 86-90 kg.



I måndags morse då jag inledde min deff vägde jag 87 kg vilket jag utefter min fysik och mina förutsättningar känner är en bra utgångspunkt inför dessa ca 11 kommande veckor. Det mentalt utmanande för mig, framförallt i slutet av en period av överskott är den vätskeansamlingen som sker vilket leder till att "formen" tillika definitionen avtar. Där är här jag lite är nu, och därför ser jag så otroligt mycket fram emot att ta mig härifrån och inleda resan till något som jag är övertygad om kommer att bli till mitt livs form. Min sponsor Swedish Supplements är alltjämt med mig, en oerhört viktig del av denna resa och något jag är väldigt tacksam för.

Vi har alla olika mål med träningen och jag önskar inspirera och visa på att det med mina snart 35 år inte är för sent att tävla, att jaga och fullfölja drömmar. Det finns dessutom en del inspirerande individer som är äldre än mig men ändå lyckats ta sig upp på scenen med imponerande resultat och placeringar.

God Jul på er vänner! Skrivs snart igen...
                                  /Dave

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar