http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 5 september 2013

Fitnessmat


Motivation

Det finns ett talesätt att, "motivation finns överallt runt omkring oss, det gäller bara att hitta den". Jag är väldigt mån om att dela med mig av bra tips när jag ser dessa. Och nu vill jag gärna dela med mig av ett av de mest framstående alternativen (enligt mig)  i Fitnessmat på facebook!

Ibland kan motivation upplevas svårare för många och därför kan det då vara till hjälp att dela med sig olika alternativ till detta. Jag försöker i så stor utsträckning som möjligt att stötta personer i denna process där denna jag ser att denna blogg ibland kan vara till hjälp. Min tanke är att vara just ett stöd för andra i sökandet efter motivation och inspiration, för att sedan låta individen på egen hand lära sig att se och hantera detta.

Under ett samtal med en vän framkom det från honom att, "det är inte så lätt att ändra sin livsstil". Detta förstår jag verkligen och  jag håller helt och hållet med. Ofta är det som jag sagt förut, att en person måste verkligen ha tålamod för att få erfara förändringen, för att på riktigt kunna förstå sig på känslan av progression i hälsan. Även om det är motivation som är stommen i allt vi tar oss an i vardagen är det även nödvändigt att samla på sig kunskap inom ämnet. Det fina är att detta är något som ofta kommer med tiden då man inleder processen mot en hälsosammare livsstil.


Erfarenhet + intresse = kunskap

Hur vi än vrider och vänder på saker grundar sig kunskap i våra intressen, det är där vi skapar bäst förutsättningar att befästa kunskap. Ser vi till ett djupare perspektiv är det våra erfarenheter som i sin tur är grunden för vilka intressen som kommer att prägla vår framtid.

Hos Martin, och skaparen bakom Fitnessmat framgår det tydligt, där han också hänvisar till att hans kunskap inte handlar om gedigna utbildningar utan just om ett genuint intresse kring träning och kost. Det är således ett par saker som jag ser utmärkande för en persons sätt att sprida budskap, och många av dessa kan jag se på sidan jag talar om. Det är här framför allt tre saker jag gärna lyfter, dessa är intresset för ämnet som tydligt går att avläsa så fort man tar del av sidan. Det andra är otroligt välformulerade texter som dyker upp i loggen, innehållande hög kvalitet på tips, råd och inspiration. Det tredje sista som jag vill nämna är ärligheten i texterna. Både när det gäller fakta såväl som Martins egna åsikter görs detta på ett rakt och ärligt...
 
Bild hämtad från Fitnessmat

Jag vet inte vilken form av inspiration och motivation du söker, så jag antar att det bästa alternativet i detta fall är att gå in och gilla Fitnessmat själv, och se hur den lyfter Dig!
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar